همچنین دو استراتژی بازاریابی مؤثر و مجانی دیگر نظیر وبلاگ‌نویسی در بلاگ شخصی و وبلاگ‌نویسی در سایت‌‏های (به عنوان نویسنده‌ی مهمان) را هم به کار ببندید. این استراتژی کمک‌تان می‌کند محتوای بهتری از محصولتان بسازید. سعی کنید با استفاده از پل ارتباطی در وبلاگ، خواننده‌ها را ترغیب کنید که به سایت اصلی‌تان سر بزنند و اکانت درست کنند و در خبرنامه عضو شوند. باید وبلاگی درست کنید که کلیک‌خورش بالا باشد.

 

راستی، فیسبوک هم خدمات تبلیغ پولی دارد.

 

۵. تا جایی که می‌توانید از خودتان مایه بگذارید

طرز فکر خودکفایی، برای کسانی که بودجه‌ی محدودی دارند، خوب پول پس‌انداز می‏‌کند. آدام کالینان (Adam Callinan) کارآفرین موفقی که پس از م کردن با آدم‌های موفق در این زمینه، سایت تجارت الکترونیکش را از صفر درست کرد، اعتقاد دارد: «برخورداری از چنین دیدگاهی باعث می‌شود کنترل پروسه و برندسازی از دستتان خارج نشود. به خصوص در آن اول کار، برای هر کاری نیروی جداگانه نگیرید. خودتان آستین بالا بزنید و هر کاری را که از دست‌تان برمی‌‏آید انجام بدهید.»

اگر می‌خواهید در بلاگتان نوشته یا مقاله‌ی خوبی بنویسید، باید ۲ عامل را رعایت کنید: اول اینکه مقاله باید اطلاعات ارزشمند و مفیدی ارائه کند و دوم اینکه باید یکی از احساسات خواننده را برانگیزد (احساساتی مثل خنده، خشم یا الهام‌ گرفتن). خلاصه هر چیزی که اسمش احساسات باشد به کار ما می‌آید. صرفا به خاطر بحث‌برانگیز بودن یک موضوع، دنبال آن نروید مگر اینکه این موضوع با ارزش‌های برند شما در تعارض باشد. دنبال این باشید که چیزهای باارزشی در اختیار خواننده‌ها قرار بدهید و در آن واحد قلب‌شان را هم غلغلک بدهید. محتوایی تولید کنید که هر کس آن را خواند، زیاد فکر نکند و خیلی سریع آن پایین‌مایین‌ها بدنبال دکمه‌ی Shareبگردد (Fabian Kaempfer, Chocomize).

 

۲. تیتر واضح و صادقانه

یکبار برای فوربس مقاله‌ای نوشتم با عنوان «چرا رهبران باید مطالعه کنند». اولش تردید داشتم که نکند تیترش زیادی آبدوغ‌خیاری‌ باشد اما بعد که ۲۰۰۰۰ تا بازدید ایجاد کرد متوجه شدم که علت موفقیت مقاله رسا بودن تیتر است. اگر یک تیتر دوپهلو و جذاب بزنید هم می‌توانید بازدیدکننده جمع کنید، اما اگر دنبال این هستید که واقعا خوانندگان درگیر مقاله‌ی شما بشوند، این کار را از طریق نصب کردن یک لامپ ۱۰۰۰ وات بالای تیترتان هم می‌توانید انجام بدهید؛ خواننده ها را از تاریکی در بیاورید تا اگر رفقا و همکارانشان این مقاله را برای‌شان به اشتراک گذاشتند خیلی سریع دلیلش را متوجه شوند (Kelsey Meyer, Influence & Co).

 

۳. نوک قله‌ی کوه

مشخص است که هر محتوایی باید ویژگی‌های خاص خودش را داشته باشد، اما علاوه بر آن باید راهی هم پیدا کنید تا مقاله به دست اشخاص کلیدی یا افرادی برسد که قرار است آن ‌را با نوک انگشت‌شان به داخل دریای لایتناهیِ اشتراک‌گذاری سُر بدهند. از این رو باید کوهی در بالای این دریا پیدا کنید و مقاله را تا نوک قله‌ی آن هل بدهید – تا از آن بالا با فشار یک انگشت داخل دریا بیفتد. پربازدید شدن چیزی نیست که همین‌جوری به دست بیاید؛ راز کار در این است که باید دائما فعالانه در جستجوی آن نوکِ قله‌ی مناسب برای مقاله‌ی خود بگردید (Corey Blake, Round Table Companies).

 

۴. دسته‌بندی مناسب

چیزی که در مورد خیلی از مقاله‌های موفق نظر من را به خودش جلب کرده این است که سرکشیدنِ محتوایی که شماره خورده باشد خیلی آسان است. مثلا در وبسایت BuzzFeed اکثر مقالات با این فرمت نوشته می شوند : «۱۰ چیزی که درباره‌ی کارآفرینی نمی‌دانستید». مردم همان‌طور که هندوانه را قاچ شده دوست دارند، اطلاعات را هم به صورت شماره‌بندی شده دوست دارند. دسته‌بندی کردن اطلاعات از طریق شماره‌بندی یا هر شیوه‌ی دیگری به مردم کمک می‌کند تا محتوا را آسان‌تر بخوانند. هر چیزی که بتوان سریع‌تر یادش گرفت، احتمال به اشتراک‌گذاری‌اش هم بیشتر می‌شود. (Andy Karuza, brandbuddee)

 

 منبع:

https://www.chetor.com/231-%db%b5-%d8%aa%d9%88%d8%b5%db%8c%d9%87-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d9%88%d9%84-%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d9%81%d8%b6%d8%a7%db%8c-%d8%a2/


وبلاگ نویسی چیزی ,مقاله ,بدهید ,خیلی ,قله‌ی ,تیتر ,پیدا کنید ,خیلی سریع ,بازاریابی مؤثر ,استراتژی بازاریابی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

نادر سبحاني معاون اجرايي دبيرستان-مرند Brooksj1znjk blog تالگو پاریس پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان قیمت دقیق سکه گیگ فایل اجناس فوق العاده مهدی یوسفی تدریس خصوصی زبان